16 ani

partea a 2-a

jurnal

Unde sunt? Ce e cu mine?  De ce sunt asa de singura si de pierduta iar? Eu una ma simt bolnava, nu mai stiu ce e real. Capul meu este Tara Minunilor si nu e placut deloc. Suferinta ma face sa scriu mai mult. Nu ma pot opri. Trebuie sa descopar. De ce eu? De ce mi-am facut viata asta asa? Uneori cred ca m-am nascut sa fiu diferita. Totul la mine e in neregula. Neglijez jurnalul cand mi-e bine si il reiau cand imi dau seama ca binele pentru mine inseamna sa neglijez problemele din mine. Iarta-ma ca scriu iar despre tine dar tu erai punctul meu de sprijin. Nu am pe altcineva care sa ma asculte si sa ma ajute. Poate de-aia am crezut ca sunt indragostita o vreme. Stiu ca suna egoist.

***

Toti beau, vorbesc fara sa stie ce si asculta muzica.Sunt obosita si mi se pare ca oamenii de aici nu fac  decat sa isi celebreze drumul spre moarte. Ma intreb daca ei stiu ca toti murim cu fiecare clipa. Dar maine viata o sa ma gaseasca tot aici, facand nimic, pentru ca nu exista ceva ce pot sa fac pe lumea asta.

Uite-i cum celebreaza neexistand. Pana la momentul asta mai exista doar in carne. Maine voi fi cu un pas inainte spre a fi implinita. Sau poate… maine voi fi in drumul meu nesfarsit spre libertate. Nu stiu unde este drumul asta, dar stiu ca ratacesc mult perpendicular cu el.

***

Acum am incercat sa dau de tine toata ziua si nu e prima oara cand fac asta, si din nou ai un motiv ca sa nu mai vorbesti cu mine pentru totdeauna. Iar eu stau cu inima-n dinti sa nu fie asta acel pentru totdeauna definitiv. Am visat mereu ca noi o sa fim prieteni pana la adanci batraneti dar presupun ca n-am avut niciodata o legatura destul de stransa. Si poate a fost vina mea dar n-am stiut ce sa-ti dau. Si-n plus nu am pe nimeni care sa-mi asculte problemele mele ca sa ma mai pot gandi la altceva. Trebuie sa ma eliberez mai intai pe mine. In ultimul timp am vazut ca nu asculti si asta m-a durut. Poate asa te simteai si tu cand ziceai ca sunt langa tine dar nu sunt prezenta. Stiu ca te-am pus intr-o situatie jenanta si pe tine si pe Cosmin. Poate mai degraba ca lucrurile s-au intamplat de fata cu el tu te comporti asa. Si mi-am cerut scuze dar poate nu trebuia sa fac asta dand vina pe tine.  V-am facut pe amandoi sa va simtiti ca naiba. Si din nou, nu-mi pasa de restul. Imi pasa doar de tine. Dar poate faci bine sa o racesti usor-usor cu mine. Nu e prima data cand ti se zice ca imi bat numai joc de tine, desi nu e adevarat, tu stii mai bine asta. Si stii foarte bine ca prietenii mei au zis la fel despre tine dar nu i-am bagat niciodata in seama.

***

Vreau sa sper. Este lucrul care ma face cine sunt, cine am devenit de-a lungul acestor ani. Si asta o sa fac. O sa fiu eu, nu o sa ma mai caut pe mine.

As vrea ca sa pot sa-ti zic ca mi-e dor de tine si tu sa simti ceea ce simt eu in fiecare clipa, chiar si atunci cand o zic. Pentru ca mi-e dor de tine non-stop, cu norma intreaga, chiar si cand esti aici. Dar poate mai intai trebuie sa iubesc in felul in care sunt iubita.

Simt o oboseala de care nu pot sa trec, o oboseala de oameni, de prea plinul vietii.

Sunt focul cand luminile se sting iar tu esti perfect pentru defectele tale. Peste tot in jurul meu exista numai umbre, e tot ce am trait vreodata.Doar celor care exista le e frica de moarte. Altii traiesc in vise, eu traiesc in simturi.

***

Seceta. Am nevoie sa beau ceva. Un suflet e prea cald. In afara de al meu. Al meu e rece pentru ca e mereu umbra in el. Am sa-mi beau sufletul

Nu vroiam sa-mi pierd pamantul de sub picioare, dar Maria, in care am avut incredere, a vorbit multe lucruri rele despre mine. Dup-aia G. a fost de-a dreptul ofensat cand a auzit ca sunt „nebuna” si tu  ai zis ca vrei sa mori din cauza persoanelor ca mine. Pai, imi pare rau ca nu am fost mai atenta cu tine.

***

Ce baiat bun si sociabil esti tu! Cand am devenit „prieteni”, ieseam cu grupul lui Maria. Tu mi-ai facut complimente despre par si cizme, si mi-ai zis ca geaca era asa si asa. Stiam dinainte ca pe la colturi de strada ma faci nebuna si zici ca nu sunt de incredere dar nu imi pasa prea mult sa fiu sincera. Nici macar nu as fi incercat sa-ti schimb parerea. In seara aia ai insistat sa o aduc pe Irina si i-ai dat acel trandafir. O. a plecat din cauza asta, sunt sigura ca din cauza asta a plecat, doar cu ea te lingeai inainte. Si asa nu vroia sa o vezi tu pe Irina nici in ruptul capului. Dar nu imi amintesc prea multe detalii de atunci, nici nu vroiam eu sa observ unele lucruri si nici nu ma interesa, credeam tot ce mi se zicea si nu vroiam sa stiu ca trebuie sa observi atent fiecare detalui din exterior si sa il rumegi tu cu tine pentru ca nu stii cand ti-ar putea folosi, ca doar oamenii sunt parsivi, nu ca fetita inocenta cu parul de foc de 16 ani.

 

Lasă un răspuns

