Literele din lumea unei fetițe

Printre picături, azi m-a apucat o idee nostalgică căreia, oricât m-am străduit, nu am putut să nu-i dau ghes. Stați să vedeți!

Întrebând-o rapid pe mama unde sunt cheile de la beci, m-am dus toată un avânt… la beci.

Săraca mamă nici nu bănuia ce o așteaptă când m-am întors ca un Moș Crăciun în plină vară cu o desagă de amintiri ale copilăriei mele. Partea livrească, e singura pe care am consfințit să o păstrez cu luare aminte, jucăriile le-am dat pe la rude mai mici.

-Tu ce visezi noaptea faci ziua? mă întreabă stupefiată mama.

– Nu, mamă, că aseară am visat că sunt vrăjitoare și că mă duc să cumpăr poțiuni și nu găsesc. Stai să vezi ce fac atunci: transform un geam într-un portal și mă duc la grădiniță să o caut pe Lumi, dar o găsesc abia într-o pădure înzăpezită.

Lumi, o doamnă a sufletului meu, cu părul lung și ondulat. Dacă stau să mă gândesc, poate visul s-a personificat în apucaturile mele ciudate.

-Și spre dimineață ce ai mai visat?

– Că lucram cu un savant nebun care mă punea să îi rezolv probleme de fizică, iar eu nu știam/știu o boabă de știinte exacte. Și după a fost răpit savantul de un copil cu scufiță roșie ce vroia să mă răpească și pe mine, dar i-am zis că n-are cum să mă ia cu el, mie îmi place viața mea.

– Buun, și atunci la opt dimineața de ce m-ai intrebat dacă am avut un accident de mașină?

-Aaa, da, parcă îmi amintesc vag, dar să știi că nu asta am vrut să te intreb, eu în somn una zic în cap și alta scot pe gură, nu știi?

-Eu zic că nu te odihnești prea bine noaptea, nu e bine.

N-o fi bine din multe puncte de vedere, mai ales când te gândești la ce aberații visez și la ce îngân în somn, crezând că zic altceva. Oi fi luat-o razna, puțin? Încă nu știu.

Mă rog, lăsând problemele onirice la o parte, vă prezint o parte din cărțile copilei care am fost.

1. Kildine


Încep cu ea, pentru că a fost cartea reprezentativă a copilăriei mele, și mereu eram comparată cu micuța principesă obraznică, care ajunge să fie educată de vulturi.

Am crezut răsfoind-o că ar fi plină de simboluri interesante, care în mintea mea de copil erau luate ca atare. Merită să o recitesc. Nu sunt sigură că se mai găsește pe piață.






2. Căluții fermecați


Împreună cu Kildine, am fost deseori melancolică după acești căluți minisculi, atât de frumos ilustrați. Despre ce e cartea nu-mi mai amintesc, numai imaginile mi-au rămas imprimate în minte de câte ori le-am răsfoit….


3. Cocosatul de la Notre-Dame


Da, nu mai am coperta. Da, am citit și versiunea adulților, cea a lui Victor Hugo, dar printr-a opta. Ca scriitori francezi, oricum l-am citit numai  pe autorul a „Notre Dame de Paris” și pe Stendhal. Nu mă judecați, știu că Stendhal e consacrat pentru începutul realismului și pentru perioada lui, dar nu mi-a plăcut. Revenind:




Numai poze cu Esmeralda, pentru că iubeam cum arăta și era îmbrăcată. 🙂

4. Micul Prinț

Din nou, o carte de copii plină de simboluri pentru adulți.

Dar eu eram deja Micul Prinț, ca orice copil, ca orice om încă pe deplin inocent.


Eu la opt ani nu vedeam altceva decât o pălărie,totuși:



Partea mea preferată din carte, despre prietenie:

Ei, cam atât pentru azi, nu vă faceți griji, mai am o tonă să vă arăt, daaar… altădată.

Trebuie să încetez să copilaresc pentru moment și să mă întorc la treburi urgente.

Vă invit să vă prezentați și voi cărțile copilăriei, aici, în comentarii sau pe blogurile voastre, dar nu uitați să-mi lăsați link-ul și mie, să mă asigur că le vad și citesc pe toate!❤️

O zi frumoasă la toți! 🙂

Literele din lumea unei fetițe

3 gânduri despre &8222;Literele din lumea unei fetițe&8221;

    1. Da, pegasusii au fost cartea mea de minuni cel mai mult din cauza ilustratiilor. 🙂 Mersi mult pentru ca ai trecut pe aici si mai ales pentru parere, eu ti le-as recomanda pe toate daca ai vrea sa te transpui in copilaria fetitelor anilor 2000. ❤️

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

