abuz2

Fiecare are timpul lui. Timpul ei este un foc care arde pe pamant. Flacarile lui sunt in plina putere, ducandu-se cu furie albastra in laturi si inaltandu-se in valuri colturoase, portocalii, aurii, albe, tulburi, prin intuneric. Ele vor sa inghita tot spatiul ce le-a fost acordat. Pun pariu ca intr-o clipire de-a ta flacarile pot absorbi totul.

Ea incearca sa consume timpul intr-o linie dreapta, sa nu se piarda in timp, oricine si-ar intersecta timpul cu al ei. Ea asteapta de mult ca timpul sa i se termine, si s-a rugat de ea, sa aiba grija ca atunci cand va vrea sa se piarda de drumul ales pentru a calatori impreuna cu alta persoana, sa fie cumva oprita. Si ca multi altii, are calatori pe drumuri paralele cu ale ei, stie calatori cu care s-a intersectat, s-a ciocnit cu calatori care mergeau pe aceeasi linie dar in sens opus, si crede ca sunt multi care calatoresc inainte sau in spatele ei, dar nu are pe nimeni care sa calatoreasca impreuna cu ea pentru ca nimeni nu si-a inceput timpul odata cu ea. Ea crede ca toti se grabesc sa gaseasca o iesire din timp, si crede ca toti, ca si ea, au uitat daca exista o iesire sau nu.

E adevarat ce credea ea, cu totii ne simtim pierduti uneori.

Andrei i-a dat o floare de mac si a facut-o sa se simta atat de libera si melancolica dupa tot stresul pe care l-a avut de suportat in ultima vreme. Dar nu stiu daca era doar Andrei sau si marea. A asociat pe loc marea cu orice eliberare pe care ar putea s-o obtina, Si a fost o zi prea frumoasa ziua in care l-a revazut dupa atatea luni, prea frumoasa ca sa nu o mentioneze, dar prea frumoasa ca sa o poata exprima.

“Nu te-am mai vazut niciodata cu adevarat indragostita”, i-a zis Ilinca. I-ar fi zis Ilincai ca exista prea multe feluri de iubire ca sa nu iubesti mai multi oameni in acelas timp. I-ar fi zis Ilincai ca fidelitatea absoluta nu exista asa cum crede ea, si ca mai ales ea n-ar fi in stare sa fie fidela si cu mintea pe langa trup unui singur baiat, dacat in cazul in care el nu-ti cere sa il iubesti numai pe el, ci numai numai pe el asa cum il iubesti. Dar cuvintele i-au fost inghitite cand Ilinca i-a zis: “ Vezi ca de data asta sa nu incerci s ail ajuti pe el si sa uiti de tine.” Uitase ca asta facuse pentru L. Nu stia ca cei de langa ea au observant asta atat de bine. Doar ca Andrei nu a lasat-o sa faca una ca asta pana nu si-a dat ea singura seama ca nu e nevoie sa faci asta pentru nimeni.

Doar ca zilele treceau, ea apartinea unui animal. Si i-a apartinut fara semne de intrebare pana cand animalul a intrecut limitele.

Si si-a zis, in ziua aceea, tot ce nu i-a spus lui: „Hai sa fim clari, G.: nu ti-am zis sa pleci. Ai plecat pentru ca ai vrut. Si te vad ca pe o carte deschisa. Te lasi macinat de complexe. Te inclini in fata celor ce nu te accepta asa cum esti si nu ii apreciezi pe cei care iti vor doar binele. Si fac urat la bautura. Dar niciodata nu ai venit sa ma iei cand plecam singura pe strada si nu mai puteam sa merg drept. Ai avut grija de cele care nic macar nu te suporta. Si am crezut ca ce-ai zis tu avea sens si ca totul se va termina cu bine odata ce accept in mine parerea ta. Adevarul este ca esti plin pana la refuz de prostie. Adevarul este ca erai prea frustrat ca eu eram acolo si nu-ti dadeam nicio importanta. Te-ai purtat de parca ti-am stricat intentionat seara. Te-ai dat iar la fete care nu se obosesc sa-ti arate nici macar degetul mijlociu si te supara ca nu-ti iese sa ma dai la o parte din viata tuturor prietenilor mei. Esti penibil numai ca incerci sa faci tot ce faci. Esti penibil ca dupa 8 luni de relatie spui ca tu cu mine doar te … si comentezi despre acele lucruri pe care eu le-am facut pentru tine din placere. Nu sunt destul de proasta ca sa cred ca merit sa fiu bataie de joc pentru ca am incercat sa iti fac pe plac. Sunt proasta ca sunt buna, ca las prea multe de la mine, am fost fraiera de multe ori si din nou am fost atat proasta cat si oarba pentru un pic de dragoste. Spun ca vreau un pic de dragoste de fiecare data, dar eu dau mai mult decat iau si raman sa sufar si sa vreau mai mult de fiecare data. Sunt proasta pentru ca am devenit una din fetele care iubesc ca sa simta ca au un scop in viata. O sa rad si-o sa zic la toti ca am facut ce fac de obicei: ma pun in fata lor, beti, dupa ce i-am enervat o noapte-ntreaga si ii rog sa dea. O sa le promit ca plec atat de departe si imi schimb si numele ca ei sa nu mai auda de mine niciodata daca dau. Le promit ca daca nu dau o sa ii caut zi si noapte cu cate 60 de mesaje pe ora si o sa intru peste ei in casa la 3 noaptea. Pentru ca nimeni nu m-a trezit cu adevarat cand mi-a zis sovaind adevarul ca eu sa-l inteleg. Pentru ca bataia doare mai putin ca o vorba. Pentru ca am fost in stare sa-mi fac rau in toate felurile si singura cand tata nu m-a mai lovit degeaba. Mi se zice ca sunt asa din cauza lui. Ca il caut pe el. Ca el a fost modelul meu de iubire. Nu ca a dat in mine, pentru ca niciodata nu a dat rau si doar o data mi-a lasat urme, doar ca a dat in mine fara sa fiu vinovata cu adevarat si m-a facut sa ma simt vinovata. Ca m-a abandonat, ca l-am cautat si m-am simtit obligata de fiecare data sa ma intorc la el si totodata sa fiu prima pentru el, desi el nu mi-a aratat niciodata ca eu sunt prima. Au fost lucruri mai importante decat mine mereu. Dar inteleg cand gresesc si stiu ca tie nu ti-am gresit din moment ce am facut tot posibilul pentru a te trata cu respect. Dar eu ti-am sters lacrimile dupa ce ai plans si ti-am zis, fiind sigura ca o sa imi indeplinesc promisiunea, ca nu o sa te insel vreodata si ca promit sa fac tot posibilul sa nu te ranesc. Tie abia dupa a inceput sa te faci ca te doare la inimioara ca eu plang, si asta doar daca nu erai nervos. Si ai avut drepate ca nu trebuie sa iti para rau dupa oameni cand sunt prosti, asa ca iti multumesc ca mi-ai zambit si ca ai facut tot posibilul sa ma aduci la disperare. Nu vreau sa stii momentele nebunesti la care m-ai adus ca sa nu razi crezand c-ai triumfat. Sa stii ca nu scriu randurile astea ca sa te simti tu prost, stiu destul de bine ca n-ai s-o faci. Scriu randurile astea ca sa ma eliberez. Si mai presus de toate, scriu randurile astea ca intr-o zi toata nebunia, tot ce fac gresit, pentru ca pare ca fac mai mult greseli decat lucruri cu cap, sa o transform in reusita mea. Esti L. Amandoi vai de ei la betie, cu blugi rupti, plangaciosi, sosete murdare. Purtati acelas  tip de bluza si acelas hanorac. Ati fost cei mai buni prieteni. De fapt, datorita lui am ajuns sa fiu cu tine.”

Lasă un răspuns

